Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity o nowym wagonie FPS: To nie jest ich docelowy wygląd

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
24-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-09-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity o nowym wagonie FPS: To nie jest ich docelowy wygląd
fot. ŁM
PKP Intercity podkreśla, że zaprezentowany na TRAKO wagon, nie jest ostateczną wersją, jaka trafi do przewoźnika w przyszłym roku. FPS H. Cegielski zbiera opinie na temat pojazdu w specjalnej ankiecie, udostępnionej zwiedzającym.

Na naszych łamach opisywaliśmy już wnętrze nowego wagonu FPS H. Cegielski, który ma trafić do PKP Intercity w ramach umowy na dostawę 300 nowych wagonów z opcją rozszerzenia o 150 następnych. Nasze odczucia, raczej negatywne niż pozytywne, można znaleźć tutaj.

Na krytyczne głosy wobec wnętrza wagonu zareagowało PKP Intercity, ustami swojego rzecznika prasowego - Macieja Dutkiewicza, który w mediach społecznościowych napisał, że nie jest to jeszcze ostateczny design tych wagonów, a jedynie zaproszenie do zostawienia opinii, które producent zbiera w trakcie targów.


W rozmowie z nami Dutkiewicz dodaje, że w ostatecznym kształcie wagonu na pewno zmienią się fotele – Propozycja przedstawiona na targach to inwencja wykonawcy, który czeka na uwagi – mówi rzecznik PKP Intercity. Na zmiany jest jeszcze sporo czasu, bowiem odbiory pierwszych wagonów mają odbyć się w lipcu przyszłego roku.

Rzeczywiście FPS zbiera opinie o nowym wagonie, choć dotarcie do ankiety na ten temat jest problematyczne. Link do niej można znaleźć pod tym adresem.

Do sprawy odniósł się również prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski, który w serwisie X napisał - “Jeszcze dużo pracy z tym prototypem wagonu”


W podobnym tonie, nieoficjalnie, wypowiadają się także rozmówcy z kręgu PKP Intercity. W osobnym tekście przedstawimy stanowisko producenta - firmy FPS H. Cegielski, którą również zapytaliśmy o nowy wagon.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kolej dużych prędkości – tak! Ale jaka?

Prawo i polityka

Kolej dużych prędkości – tak! Ale jaka?

Mikołaj Kobryński 24 września 2025

TRAKO to też Tramwaje. Skoda dla Pragi i Bozankaya dla Jass

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Drugi pociąg dalekobieżny w Giżycku od października

Pasażer

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Biznes

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Łukasz Malinowski 18 września 2025

Pozostałe z wątku:

Kolej dużych prędkości – tak! Ale jaka?

Prawo i polityka

Kolej dużych prędkości – tak! Ale jaka?

Mikołaj Kobryński 24 września 2025

TRAKO to też Tramwaje. Skoda dla Pragi i Bozankaya dla Jass

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Drugi pociąg dalekobieżny w Giżycku od października

Pasażer

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Biznes

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Łukasz Malinowski 18 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij